Laddar

TV: Träna med en kompis som redskap

Så får du till effektiv och rolig träning tillsammans med en kompis.

delningar

Förra veckan var det TRX som stod i centrum för semesterträningen men idag tänkte jag rikta fokus på ett helt annat redskap, träningskompisen.

Vi kommer långt på fantasi och med en kompis som motvikt blir träningen både effektiv och rolig. Detta kanske rent av får någon du försökt få igång att faktiskt börja träna.

Det brukar vara marklyft, knäböj och utfall som får mest uppmärksamhet när det kommer till benträning, men dagens träningspass innehåller fyra helt andra övningar och en avslutande utmaning för magen.

Övningarna i filmen:

* Enbenshöftlyft – 10-12 repitioner/sida. Knip till i övre läget.

* Benpress –  10-12 rep/person. Håll emot på vägen ner och tryck till på vägen upp.

* Finnen/omvända finnen – 10-12 rep. Stolt hållning. Gör övningen lugnt och kontrollerat.

* Finnen – 10-12 rep. Här kan du kräma ur det sista, håll emot så mycket du kan på vägen ner, tryck dig explosivt upp igen.

* Magutmaning – Denna är inte så muskulärt tung som den ser ut. Det handlar mest om viktfördelning. Testa några gånger. Helt plötsligt går det!

Gå gärna in på ”Familjefys” och berätta vad du vill läsa och se i kommande artiklar!

Emelie Elmes

 

Relaterade artiklar