Laddar

EXTRA: Populära restaurangen expanderar – satsar på franchise

Familjeföretaget har vuxit snabbt – nu vill de ännu mer med sitt unika koncept.

delningar

Det är restaurangkedjan Surf Shack som siktar på att expandera. Från starten i Malmö för tre år sedan har den populära hamburgarkedjan öppnat två ytterligare restauranger, en i Malmö och en i Lund. Nu siktar man på resten av Sverige.

– Det är så att vi är ett familjeföretag som utvecklats ganska snabbt under de senaste tre åren. Det vi har märkt är att det finns en väldigt stor efterfrågan av vår produkt överallt, men har inte tid att göra allt själva. Så vi går franchisevägen tänkte vi, Ron Dickenson, district manager på Surf Shack.

– Det är faktiskt så att vi siktar på att öppna över hela Sverige, så det är intressant var än vi hittar en lokal som passar oss. Vi hade hoppats att kunna öppna tre till fem nya restauranger per år. Men visst, Halmstad vore ett perfekt läge faktiskt.

Hur ser er målsättning ut?

– Vi siktar på att ha den bästa närproducerade produkten som bara går, vilket saknas lite på marknaden idag. Hamburgartrenden har ju blivit väldigt stor i Sverige, så vi vill sticka ut lite från våra konkurrenter.

Och vad är det som gör att ni sticker ut?

–Vi bakar vårt eget bröd, vi har nymalet kött, vi gör våra egna såser. Sen är ju hela vårt koncept rätt speciellt eftersom man bygger sin egen burgare hos oss och inte väljer från en färdig meny. Det finns hundratals kombinationer att välja mellan om inte mer, vilket är lite unikt!

Text: Johan Olsson

Relaterade artiklar